Sepetinizde ürün bulunmamaktadır.
Ofis Malzemeleri Alırken Nelere Dikkat Edilmelidir ? Bunu Okumadan Alışveriş Yapmayın
30-03-2019
15:52
Ofis Malzemeleri Alırken Nelere Dikkat Edilmelidir ?
Ofis Malzemeleri , alışverişi yapılırken aklınıza dahi gelmeyecek sorunlar ortaya çıkmaktadır. Ofis ihtiyaçları gıdadan temizliğe, kırtasiye malzemelerinden ofis mobilyalarına kadar çeşitli ihtiyaçlar olduğu için ve sadece tek bir
sektör ürünleri olmadığı için birçok farklı ihtiyaç birçok farklı sorunu doğuruyor. Bu nedenle alışveriş yapmak göründüğü kadar basit olmayabilir. Ayrıca ofis ihtiyaçları çoğu zaman sonradan ortaya çıkan aklınızın ucundan bile
geçmeyecek ihtiyaçlar olabiliyor. Nasıl mı? Mesela ofisinizde düzenli temizlik yapılıyordur peki bu temizlik teknolojik aletleriniz içinde geçerli mi ? Kısmen yüzey temizliği konusunda geçerli sayalım ancak klavye, kasa, yazıcı gibi
aletlerinizin iç temizliği ? Uzun süreli temizlenmeyen bu tür aletlerin içleri toz, kırıntı vs çeşitli faktörler yüzünden ortalama ömürleri gitgide kısalıyor ve haliyle çok fazla masraf çıkıyor işin sonucunda. Buna önlem olarak düzenli
aralıklar ile bu tür aletlerinizin iç temizliğini, temizleyici hava spreyleri ile yaparak aletlerinizin kullanım ömürlerini uzatabilirsiniz. Bunun gibi çeşitli ihtiyaçlar sonradan ortaya çıkabiliyor. Yani ofis malzemeleri ihtiyaçlarının görünen
kısmı olmakla beraber görünmeyen kısımları da vardır. Peki ofis malzemeleri alırken nelere dikkat edilmelidir ? Bunu başlıklar halinde açıklayalım.
İndirim Oranları
İndirim oranları firmaların en etkili silahları diyebiliriz. Bilinçaltımız indirimi bir fırsat olarak algılar. Fırsatlar insanları harekete geçirir çünkü fırsat belli bir zaman dilimine ait olan bir kavramdır ve harekete geçilmezse elden kaçırılır.
Konumuz Ofis malzemeleri alırken dikkat edilmesi gereken hususlar olduğu için bizi burada ilgilendiren bu indirim oranlarına nasıl tepki vermeliyiz bunu düşünelim. İndirimden kaynaklı ofis malzemesi almadan önce o ürünün
indirime neden girdiğini düşünmek gerekir tabi burada bahsettiğimiz indirimler büyük indirimler örneğin yarı yarıya indirim vs gibi. İlk akla gelen gıda ürünleri ise tarihi geçmesi olabilir yada fiziksel mallar ise raf ömrü bitmek üzere
olması olabilir. Kısaca bir örnekle açıklayalım. Mürekkepli bir kalem uzun süre satılmadığından dolayı rafta kalmıştır ve içerisindeki mürekkep kalem ucunda donarak yazmamaya başlamış olabilir yani raf ömrü bitmiş olabilir. Buda
indirime girip satılıp elden çıkarılmak istenir. Her ürün için farklı çok fazla örnek olabilir bu konuda , fakat bizim buradan anlamamız gereken indirim oranlarına her zaman kanmamak gerektiğidir. İndirim oranlarında dikkat edilmesi
gereken şudur, daha önceden ürünün fiyatı biliniyorsa gerçekte ne kadar indirime girmiş olduğu ve bu ürünün piyasada ki gerçek değeri nedir ? Az çok bahsettiğimiz örneklerden aklınızda bir muhasebe yaparak karar verebilirsiniz.
Kısa Vadeli ve Uzun Vadeli Ofis Malzemeleri
Kısa vadede kar etmek uzun vadede kar etmekten daha cezbedici gelebilir. Ofis malzemeleri yada başka ürünler alırken ekonomik olmasını isteyebiliriz. Ancak bazı
ürünlerde öncelik olarak dayanma gücünü esas almak gerekir. Her yüksek fiyatlı ürün iyidir diye bi anlayış söz konusu değildir, burada anlatmak istediğimiz bir ürünü alırken aynı
ürünü pahalıya satandan alın demek değil. İşlev açısından kullanacağınız bir ürünü öncelikle düşünün. Örnek olarak bir yazıcıya ihtiyacınız var ve bu yazıcıyı siz aktif olarak çok
fazla kullanıyorsunuz diyelim. Buna dayanak olan bir modeli satın almanız durumunda ekonomik olandan daha fazla kara geçebilirsiniz. Sürekli arıza çıkaran bir ürünü tamir
ettirmek servise göndermek hem para kaybına hemde zaman kaybına neden olur. Yada yazıcıda kullanacağınız kağıt kalitesinden bahsedelim. Ekonomik olduğu için satın aldığınız kağıt sürekli yazıcınıza sıkışabilir. İşler tam yoğun
haldeyken acil cıkartmanız gereken bir fotokopi makineye sıkıştığını düşünelim, makineyi açıp kağıdı çekiştirerek makineden çıkarmanız gerekecek. Hoş bir durum olmadığı aşikar. Yine buna benzer bir çok ofis malzemesi bu
gibi sorunlar çıkartabilir. İşleyen ve güvendiğiniz ofisler için bizim size önerimiz Ofis malzemesi alışverişi yaparken uzun vadede ihtiyaçlarınıza cevap verecek ürün tercihi yapmanızdır.
Ofis Malzemeleri Alırken Nereden Almak Gerekir ?
Ofis malzemeleri alırken yukarıda da söz ettiğimiz gibi tek bir yere girip tüm ofis ihtiyaçlarını halledip çıkmak pek mümkün değildir. Kabataslak bir ofis ihtiyacı listesi hazırlayalım hayali olarak bunlar ; kahve , peçete , temizlik
deterjanı , telsiz telefon, faks kağıdı , sümen takımı , ofis mobilyaları , imza kalemleri ve birde bant kesme aparatı olsun. Ofis mobilyaları için ofis mobilyası satan bir mağazaya gittiğinizde örnekte bahsettiğimiz diğer
ihtiyaçlardan kaçını daha alabilirsiniz ki ? Daha önce ki bloglarımızda da bahsettiğimiz üzere burada devreye officemate gibi güvenilir e - ticaret siteleri giriyor. Bir çok farklı ihtiyacı tek bir noktadan halletmenin
mümkün olduğu ve bu alanda da uzun süreli tecrübeleri olan firmaların internet sitelerinden alışverişlerinizi yapabilirsiniz. E- ticaret siteleri ve güven konuları hakkında önceki bloglarımızda yazılarımız mevcut olduğu için bu konuya
çok girmiyoruz. Burada konu, çok farklı ürün ihtiyacı en hızlı ve en kolay şekilde nasıl temin edilir olduğu için bu sistemi öneriyoruz. Ofis insanları, çay bitti hadi çay alınmaya gidilsin, kağıt bitti kağıt alınmaya gidilsin tarzı çalışma
ortamlarında olmadıkları için bir kaç dakikada bir kaç tuşla tüm ihtiyaçları e - ticaret siteleri sayesinde ofislerine gelir.
Hangi Ofis Malzemesini Alsam Daha İyi Olur ?
Bu konuyla ilgili önceki bloglarımızda İlginç Ofis Eşyaları ve Prestij başlıklı yazımızda gayet detaylı olarak anlatımda bulunduk. BURAYA tıklayarak o konumuza göz atabilirsiniz.
Bu başlığın amacı, ihtiyaç önceliği yapmak yerine birden fazla ihtiyacı bir ürünle karşılayabilmektir. Basit bir ofis malzemesine ihtiyacınız olduğunu düşünelim. İkamasi olan
bir ürün olsun bu. Ekonomik açıdan, uzun vadeli kullanım açısından, tasarrufa olanak sağlamak açısından yahut prestij sağlamak yada motivasyon gibi fayda sağlaması
açısından inceleyerek bir ürüne karar verilmelidir. Burada ihtiyaçlarımız açısından öncelik vermek yerine birden fazla ihtiyacı bir üründe karşılamayı hedef alıcaz. Çok basit bir
örnek verecek olursak tablo ve saate ihtiyacınız varsa, tablolu bir saate yönelebilirsiniz. Ayrı ayrı hem tabloya hemde saate para vermek yerine tek bir fiyat üzerinden ikisini birden halletmiş olursunuz. Aynı zamanda bu duvarınıza
daha şık bir görüntü bile katabilir bu da konuya başlamadan önce bahsetmiş olduğumuz prestij konusuna bile katkı sağlar. Böylelikle bir ürünle birden fazla ihtiyacı hatta belkide olmayan ihtiyacı bile karşılamış olursunuz. Hangi ofis
malzemesini almalıyım sorusunun cevabı da böylelikle farklı bi açıdan incelenmiş oldu. Ofis malzemeleri ikinci el alınır mı ? Birde bu açıdan bakalım. İkinci el ofis malzemeleri ekonomik açıdan büyük bir külfetten kurtarabilir
ofisleri ama eğer paranız çöpe gitmediyse tabi ki . Bu çok tavsiye edilmez. Akla ilk gelen Bu ofis malzemeleri sahibinden neler çekti acaba satılmadan önce ? oluyor. Hele ki teknolojik ürünler ise daha da dikkatli olmak gerekir bu
konuda. Güvenilir bir yerden satın alacak dahi olsanız. Satıcıya yada firmaya güvenseniz bile ürüne güvenemezsiniz. Çok iyi çalışan bir teknolojik ürün bir anda bozulabilir. Yukarıda ki örneklerde teknolojik ürünlerin temizliğine dair
bahsetmiş olduğumuz durumu hatırlayalım. Ürün son derece iyi çalışıyor diyelim ama içi toz kir vs dolmuş ancak çalışma sistemine etki edecek hale gelmediği sürece sıkıntı teşkil etmez. Siz bu tozu kiri göremezsiniz dışardan. Ancak
ürünü satın alır ve kullanmaya başlarsınız bir kaç hafta sonra tamamen içi dolunca arıza verir ve siz sıkıntıya uğramış olursunuz. İkinci el ofis malzemeleri çok daha detaylı incelenmesi gereken bir konu ancak kısaca böylece
değinmiş olduk.